دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

جواد عزیزی: جوان صراف که به بهانه پیدا کردن کار پردرآمد، جوانان شهرستانی را به تهران می‌کشاند و آنها را در دام شرکت‌های هرمی گرفتار می‌کرد، به همراه ۴۰ نفر از زیرمجموعه‌هایش دستگیر شد.

بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه قاچاق کالا و ارز تهران با اعلام این خبر گفت: مدتی قبل گزارشی در اختیار این دادسرا قرار گرفت که از فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در آپارتمانی در غرب تهران حکایت داشت.

قاضی حیدر محمدزاده ادامه داد: با صدور دستور قضائی، گروهی از ماموران عازم این محل شده و در یک عملیات ضربتی ۴۰ نفر از اعضای شرکت هرمی گلدکوئیست را به همراه یکی از سرشاخه‌های اصلی آن دستگیر و به دادسرا منتقل کردند.

در بازجویی از این افراد مشخص شد اکثر آنها اهل شهرستان‌های شرق و شمال شرق کشور هستند که فریب وعده‌های یک جوان صراف را خورده و در آرزوی پیدا کردن کار پر درآمد به تهران آمده‌اند.

این جوان صراف که خود یکی از سرشاخه‌های اصلی گلدکوئیست است، با ادعای اینکه می‌تواند در یکی از شرکت‌های معتبر خودروسازی برای طعمه‌هایش کار پیدا کند، آنها را به تهران کشانده و پس از عضو گیری در شرکت هرمی از جوانان شهرستانی می‌خواسته خانه‌ای اجاره کرده و به عضوگیری در شرکت هرمی مشغول شوند. 

بازپرس محمد‌زاده با بیان اینکه متهمان در جلسه بازجویی به فعالیت و عضوگیری در شرکت هرمی اعتراف کرده‌اند، افزود: به‌دنبال این اعترافات، برای تمامی اعضای این شرکت هرمی قرار تامین مناسب صادر و متهمان روانه زندان شدند.

بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه قاچاق کالا و ارز در ادامه از افزایش شاکیان شرکت هرمی امپریال انوستمنت خبر داد و گفت: به‌دنبال چاپ خبر دستگیری سرشاخه‌های اصلی این شرکت، 3‌شاکی دیگر که مدعی بودند فریب وعده‌های متهمان را خورده و به دام آنها افتاده‌اند، با حضور در دادسرا این سرشاخه‌ها را شناسایی و از آنها شکایت کردند. 

وی گفت: متهمان که مدعی بودند شرکت هرمی امپریال انوستمنت در ازای دریافت ۳۰ میلیون تومان از اعضایش ماهانه ۱۰ میلیون تومان سود به آنها پرداخت می‌کند، اقدام به عضوگیری در نقاط مختلف تهران به ویژه کرج کرده‌اند به‌طوری که یکی از مالباختگان با وسوسه رسیدن به ثروت میلیاردی، ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌ خود را در اختیار این شرکت قرار داده بود اما هیچ گاه سودی به او پرداخت نشد.

وی با اشاره به ترفند سرشاخه‌های این شرکت برای جلب اعتماد اعضایش اظهار داشت: متهمان از اسماء متبرکه ائمه و آیاتی از قرآن کریم برای جلب اعتماد طعمه‌هایشان استفاده می‌کردند و در برخی موارد فتوای مراجع تقلید را جعل کرده بودند تا کارشان را قانونی جلوه دهند.

بازپرس محمدزاده با بیان اینکه رسیدگی به پرونده اعضای شرکت‌های مختلف هرمی با جدیت در دادسرای ویژه قاچاق کالا و ارز ادامه دارد، از افرادی که از این طریق از آنها کلاهبرداری شده است خواست برای شکایت به این دادسرا مراجعه کنند.

وی همچنین با هشدار به جوانان گفت: فعالیت شرکت‌های هرمی غیرقانونی است و هموطنان نباید عضو این شرکت‌ها شوند چرا که ۹۹ درصد کسانی که عضو این شرکت‌ها شده‌اند متضرر شده‌ و به حق‌شان نرسیده‌اند.

کد خبر 50964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز